tel: 42 278 73 61

kom: 660 23 23 18 lub 600 56 62 36

ul. Brzezińska 260, 92-703 Łódź

Pn - pt: 08.00 - 18.00, So: 08:00 - 15:00, Nd: 09:00 - 13:00

rzetelna firma Auto Protect
Aktualności
Nieoczekiwany postój na drodze, czyli o tym, dlaczego nie warto jeździć na ostatnich kroplach paliwa

Najczęstszym powodem tankowania w ostatnim momencie, jest nasz pospiech lub po prostu brak stacji benzynowej po drodze. W konsekwencji jeździmy na tzw. oparach. I sporo ryzykujemy. Bo niezatankowany w porę samochód to nie tylko możliwość utknięcia gdzieś na drodze, ale także poważnego uszkodzenia silnika.

3 powody, dla których warto zadbać o odpowiedni poziom paliwa w baku

Zapewne wielu z nas zdarzyła się jazda samochodem przy wyświetlonym komunikacie o braku paliwa w baku. Owszem, „zasięg 0 km” pozwala nam zazwyczaj przejechać jeszcze kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt kilometrów, jednak z całą pewnością nie warto korzystać z tego typu możliwości. Dlaczego? Oto podstawowe powody:

  1. Część zbiornika paliwowego, która nie jest wypełniona paliwem, zawiera powietrze z parą wodną. Zmiany temperatury, do jakich naturalnie dochodzi na ściankach zbiornika, powodują, że para wodna skrapla się. W niskich temperaturach może to doprowadzić do zamarznięcia wytworzonej w ten sposób wody, a w konsekwencji do zablokowania układu paliwowego. Poza tym nawet niewielka ilość wody w baku to ryzyko korozji, zarówno zbiornika paliwowego, jak i poszczególnych elementów układu zasilania.
  2. Elektryczne pompy paliwa, w jakie wyposażone są zwłaszcza nowsze modele samochodów, smarowane są i chłodzone paliwem. W związku z faktem, iż zbiornikom paliwowym obecnie często nadaje się nieregularną formę, odpowiedni poziom paliwa w zbiorniku jest jeszcze bardziej niezbędny, dla zachowania funkcji smarowania i chłodzenia pompy. Jeśli w nie mamy w baku naszego auta wystarczającej ilości paliwa, pompa paliwowa smarowana paliwem będzie traciła smarowanie np. podczas hamowania lub podczas wykonywania manewru skręcania. A taka sytuacja zdecydowania skraca żywotność pompy.
  3. Mała ilość paliwa to większe jego nagrzewanie się. Wynika to z faktu, że jedynie ułamek paliwa zasysanego przez pompę z baku zostaje spalony. Pozostała część, mocno podgrzana przez pompę i ciepło silnika, wraca z listwy wtryskowej do zbiornika.

Czym grozi jazda na oparach?

Jeśli jeździmy na końcówkach paliwa, możemy się spodziewać, że w końcu utkniemy gdzieś w szczerym polu. To jednak nie stanowi raczej najpoważniejszego problemu.

Jeśli zdarza się nam korzystać z „zasięgu 0 km” stosunkowo często, poszczególne elementy układy paliwowego z pewnością zaczynają już korodować. A skład obecnych mieszanek paliwowych znacznie przyspiesza ten proces. Uchodząca rdza może zablokować filtr paliwa lub wtryskiwacze. W samochodach z zamontowana instalacją LPG, w wyniku braku funkcji smarowania, może dojść do zatarcia się pompy paliwa. Czym jeszcze może skutkować jazda na niemal pustym baku? To przede wszystkim:

  1. Uszkodzenie wtryskiwaczy wywołane pobieraniem zanieczyszczonego paliwa z dna zbiornika paliwowego.
  2. Zaburzenia pracy silnika.
  3. Wzrost temperatury oleju.
  4. Zatarcie elementów układu wtryskowego.
  5. Zapowietrzenie układu wtryskowego.

Jak widać, jazda na oparach to spore ryzyko. Jeśli chcemy uniknąć kłopotów – tankujmy częściej. Najlepiej utrzymywać taki poziom paliwa w naszym samochodzie, aby nigdy nie spadał on poniżej ¼ baku.



Wiadomość z dnia: 22-02-2017

Partnerzy