Bardzo ważnym aspektem podczas eksploatacji auta jest regularna i terminowa wymiana rozrządu. Tak naprawdę, stając się nowym nabywcą, w pierwszej kolejności powinniśmy się dowiedzieć, czy pasek zębaty był już wymieniany przez poprzedniego właściciela. W większości przypadków wraz z wymianą paska powinniśmy wymienić pompę wody.
Większość silników grupy volkswagena z oznaczeniem TDI (silniki nowej generacji na szynie common rail CR) ma interwał wymiany co 210 000 km lub 10 lat.
W silnikach benzynowych interwał jest nieco krótszy. Warto też zauważyć, że inną wytrzymałość mają paski fabryczne, a inną zamienniki stosowane w trakcie eksploatacji. Należy dokładnie sprawdzić, jaką żywotność paska deklaruje producent. Najbardziej popularne firmy produkujące paski zębate to: ContiTech, SKF.
Silniki 1.6HDI i 2.0HDI wykorzystywane są nie tylko przez Peugeota i Citroena, ale także przez Forda i Volvo. Interwał wymiany paska rozrządu był początkowo ustalony na 200 000 km lub 10 lat. W przypadku Peugeota producent podawał 240 000 km lub 10 lat. Obecnie interwały zostały skrócone i większość tych jednostek powinno mieć wymianę co 180 000 km lub 10 lat.
Silniki wysokoprężne Opla 2.0CDTI lub Renault 1.5dCI zalecają wymianę paska co 150 000 km lub 7-10 lat w zależność co pierwsze nastąpi. Warto pamietać, że czasem nie warto czekać do ostatniej chwili i dokonać wymiany nieco wcześniej. Zminimalizujemy wówczas ryzyko przykrych niespodzianek.
Często w silnikach stosowany jest łańcuch, który jest trwalszy i nie występuje ryzyko pękniecia i poważnych uszkodzeń. Nie zmienia to jednak faktu, że łańcuchy nie są do końca bezobsługowe. Zdarza się, że rozrząd potrafi się wyciągnąć, stopień napięcia jest zbyt niski i wówczas może dojść do awarii. Należy uważnie obserwować i nasłuchiwać kultury pracy silnika. W przypadku niepokojących objawów należy udać się do serwisu. Łańcuch występuje w silnikach: Renault 2.0dCI, Opla 1.6CDTI, Fiata i Opla 1.3CDTI.