A A A
42 278 73 61 600 566 236 660 232 318 730 910 352
biuro@autakrajowe.com.pl
ul. Brzezińska 260, 92-703 Łódź (autostrada A1 - zjazd 21)
Pn-pt: 08:00-18:00. So: 08:00 - 15:00.
Oferujemy tylko sprawdzone samochody używane / poleasingowe!

Kiedy wymienić rozrząd ?

Kiedy należy wymienić rozrząd?

Bardzo ważnym aspektem podczas eksploatacji auta jest regularna i terminowa wymiana rozrządu. Tak naprawdę, stając się nowym nabywcą, w pierwszej kolejności powinniśmy się dowiedzieć, czy pasek zębaty był już wymieniany przez poprzedniego właściciela. W większości przypadków wraz z wymianą paska powinniśmy wymienić pompę wody.

Silniki TDI grupy volkswagena.

Większość silników grupy volkswagena z oznaczeniem TDI (silniki nowej generacji na szynie common rail CR) ma interwał wymiany co 210 000 km lub 10 lat.

W silnikach benzynowych interwał jest nieco krótszy. Warto też zauważyć, że inną wytrzymałość mają paski fabryczne, a inną zamienniki stosowane w trakcie eksploatacji. Należy dokładnie sprawdzić, jaką żywotność paska deklaruje producent. Najbardziej popularne firmy produkujące paski zębate to:  ContiTech, SKF.

Silniki HDI i TDCi grupy PSA.

Silniki 1.6HDI i 2.0HDI wykorzystywane są nie tylko przez Peugeota i Citroena, ale także przez Forda i Volvo. Interwał wymiany paska rozrządu był początkowo ustalony na 200 000 km lub 10 lat. W przypadku Peugeota producent podawał 240 000 km lub 10 lat. Obecnie interwały zostały skrócone i większość tych jednostek powinno mieć wymianę co 180 000 km lub 10 lat.

Wymiana paska rozrządu co 150 000 km.

Silniki wysokoprężne Opla 2.0CDTI lub Renault 1.5dCI zalecają wymianę paska co 150 000 km lub 7-10 lat w zależność co pierwsze nastąpi. Warto pamietać, że czasem nie warto czekać do ostatniej chwili i dokonać wymiany nieco wcześniej. Zminimalizujemy wówczas ryzyko przykrych niespodzianek.

Łańcuch rozrządu.

Często w silnikach stosowany jest łańcuch, który jest trwalszy i nie występuje ryzyko pękniecia i poważnych uszkodzeń. Nie zmienia to jednak faktu, że łańcuchy nie są do końca bezobsługowe. Zdarza się, że rozrząd potrafi się wyciągnąć, stopień napięcia jest zbyt niski i wówczas może dojść do awarii. Należy uważnie obserwować i nasłuchiwać kultury pracy silnika. W przypadku niepokojących objawów należy udać się do serwisu. Łańcuch występuje w silnikach: Renault 2.0dCI, Opla 1.6CDTI, Fiata i Opla 1.3CDTI.

9.jpg